På denna sida hittar du information relaterad till dig som kund.
Om Posteryard
Posteryard är en nätbutik där du har möjlighet att handla posters som skapats av fotografer och konstnärer världen över. Vi erbjuder även ramar, posterhängare och passepartout av högsta kvalitet. Vi har haft produktion sedan 1934 och är även Sveriges äldsta fotolaboratorium. Vi är även stolta över att vi producerar alla bilder på 230g premium papper med matt ytfinish av högsta kvalitet. Vi på Posteryard vet hur viktigt det är med bra kundservice och snabba leveranser, vi tillverkar och skickar därför alla beställningar inom 24 timmar och svarar omgående på frågor via mail.
Posteryard.se utgår från Örebro, Sverige. Där har vi även har vår posterproduktion och distributionscenter.
Har du några frågor angående vårt produktsortiment eller upplever du att något saknas på vår hemsida, hör av dig till info@posteryard.se
Vi samarbetar med Klarna samt Trygg E-Handel för att du skall känna dig trygg.
Vi hälsar dig varmt välkommen till oss på Posteryard.se!
Med vänliga hälsningar,
Team Posteryard.
Kontakta oss
E-post: info@posteryard.se
Vi besvarar frågor via mejl vardagar inom 24 timmar*
Telefon: 019-21 99 00
Våra telefontider: vardagar: 09:00 – 16:00 med lunchstängt 12.00 – 13.00.
Postadress:
Posteryard
Aspholmsvägen 14
702 27 Örebro
Sverige
Organisation:
Posteryard AB
Aspholmsvägen 14
702 27 Örebro
Sverige
Org.nr 559341-2173
Innehar F-Skattebevis
Vanliga frågor
Betalning?
1. Vad kostar frakten?
Frakten kostar 59kr per order, fraktfritt när man har ett ordervärde över 445kr.
2. Vilka betalsätt erbjuder ni?
Se Klarnas villkor nedan under Kundservice och Köpvillkor.
3. Jag har en fråga om min faktura?
Fakturafrågor riktas till Klarna.
4. Varför har jag inte fått någon faktura?
Fakturafrågor riktas till Klarna.
5. Sparar ni mina kortuppgifter?
Vi sparar endast det som är nödvändigt för redovisning. Vi kommer också att använda dina uppgifter för eventuella kampanjer i framtiden.
6. Kan jag lägga till en produkt i en order jag redan verkställt?
Om er order inte redan fakturerats eller börjat hanteras så kan du ändra order genom att mejla till oss på info@posteryard.se
Returer och reklamationer?
7. Hur gör jag om jag vill returnera en vara?
Kontakta Posteryard via info@posteryard.se för ytterligare instruktioner och tillvägagångssätt. Notera att vi inte erbjuder fria returer och att vi inte återbetalar kostnaden för eventuell frakt om man handlat för mindre än 445 kr.
8. När får jag pengarna tillbaka?
Inom 14 dagar från det att du meddelat oss och att varan har blivit returnerad och mottagen av Posteryard.
Leveranser?
9. Kan jag ändra leveransadress?
Nej, inte efter att order blivit verkställd.
10. Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
Paketet returneras till oss efter 14 dagar och köparen debiteras ytterligare 250kr.
11. Hur lång är leveranstiden?
Under normala omständigheter är leverans tiden 1 – 2 vardagar från det att varan lämnar vårt distributions centret.
12. Det saknas en vara eller något är skadat i paketet, vad gör jag?
Kontakta oss på info@posteryard.se och beskriv ditt ärende.
Övrigt?
13. Har ni någon fysisk butik?
Nej.
14. Hur använder jag ett presentkort jag fått?
Genom den unika presentkorts koden som tydligt syns på Presentkortet i fråga.
15. Jag hittar inte det jag söker på denna sida, hur kontaktar jag er?
Kontakta oss på info@posteryard.se
Kundservice
Beställning
- Du väljer den produkt du önskar, sedan väljer du knappen ”LÄGG I KUNDVAGNEN”, nu hamnar varan i kundvagnen.
- Fortsätt och lägg de produkter du önskar i kundvagnen, När du har handlat klart väljer du knappen ”TILL KASSAN”.
- Nu ser du en summering av dina köp och här har du även möjlighet att lägga till/ta bort artiklar.
- Om du handlat för under 445kr tillkommer frakt på 59kr per order, och om du handlat för över 445kr så är din order fraktfri.
- Fyll i dina personuppgifter och leveransadress, om dessa inte redan är ifyllda av dig. Du kan även ange ditt mobiltelefonnummer om du vill ha SMS-avisering, i annat fall skickas aviseringen via e-mail eller post.
- Nu väljer du betalsätt i Klarna Checkout.
- Kryssa i att du godkänner köpvillkoren och tryck på knappen ”Bekräfta beställning”.
- Du får nu en orderbekräftelse via mail och dina varor är inom kort på väg till dig.
Leverans
Alla leveranser sker med utvald transportör och debiteras enligt gällande prislista. Det är på köparens ansvar att den adress som uppgivits till oss vid beställningstillfället är korrekt, och att köparen, efter det att vi effektuerat ordern följer upp leveransen hos transportören, samt tillser att leveransen avhämtas/mottages på avhämtningsställe inom skälig tid från avsändandet, normalt 14 dagar från det att vi skickat paketet. Leverans sker endast inom Sverige.
Vi erbjuder följande leveranssätt:
- PostNord MyPack Collect utlämningsställe:
Endast 59 kr debiteras i fraktavgift. Om beställningen överstiger 445 kr i varuvärde debiteras ingen avgift för frakt.
Försändelsen ligger på uthämtningsstället i 14 dagar innan den returneras till oss. Ej uthämtade paket kommer att debiteras med 250 kr.
Leveranstider
Normalt skickas ditt paket samma dag om ordern läggs innan 14:00 eller följande vardag inom 24 timmar efter beställningstillfället. Leveranstiden är vanligtvis 1-2 vardagar. Delleverans av order sker endast på kunds begäran och kommer att medföra ytterligare fraktkostnad för kund.
Betalsätt
Privatkunder:
Vi använder Klarna Checkout som gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.
Klarna Checkout skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Klarna Checkout erbjuder följande betalsätt:
- Faktura – Att betala mot faktura via Klarna är ett säkert och smidigt betalsätt. Det innebär att du betalar först när du har fått hem dina varor, vilket gör att du kan kontrollera varorna innan du betalar. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar. Observera att fakturan skickas direkt från Klarna via mejl. Observera att en kreditupplysning kan ske vid köp mot faktura.
- Kontokredit / Delbetalning – När du delbetalar eller väljer att betala i din egen takt, samlas dina köp på en månadsfaktura som skickas ut direkt från Klarna. Denna betalar du i slutet av månaden efter. En samlad månadsfaktura betyder en enda betalning och ett enda OCR-nummer.
- Kortbetalning – Efter bekräftat köp i kassan kan du välja att betala med kort (VISA, Mastercard, American Express) ange dina kortuppgifter för att slutföra betalningen.
- Direktbetalning via bank – Med direktbetalning betalar du i kassan med hjälp av BankID. Pengarna dras direkt från ditt konto. Direktbetalning fungerar med följande banker: Nordea, Handelsbanken, SEB och Swedbank.
- Klarna Direkt – Med Klarna Direkt betalar du direkt i kassan med Mobilt BankID. Pengarna dras först när vi skickat dina varor.
Allt är lika säkert. Om du vill kan du koppla en PIN-kod till Klarna Checkout. Klarna hanterar samtliga kortuppgifter och information vid direktöverföring i enlighet med Payment Card Industry Data Security Standards (PCI DSS). Posteryard innehar SSL-certifikat som möjliggör kryptering av dataöverföring.
Köpevillkor
Tillämplighet
Dessa köpevillkor är tillämpliga i fall svensk eller annan tillämplig lag ej föreskriver villkor som är i konflikt med dessa. För privatkonsumenter gäller lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (DAL), och för företag – köplagen.
Beställning
Direkt efter beställningen skickas en orderbekräftelse till din registrerade mejladress där du finner all nödvändig information om din order samt en länk till våra köpvillkor. Vi tar ej emot beställningar på något annat sätt än via vårt shoppingsystem på vår hemsida. Vi accepterar alltså ej beställningar via mejl, fax eller annat medium såvida inget annat avtalats. Är beställaren under 18 år skall målsmans tillstånd inhämtas av beställaren innan köpet genomförs. Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att vi lider ekonomisk eller annan skada polisanmäls.
Mina rättigheter som konsument
Vi rekommenderar våra kunder att vända sig direkt till oss på Posteryard i första hand för hjälp med eventuell reklamation, ångerrätt eller annat ärende gällande en beställning. För detaljerad information om dina rättigheter som konsument hänvisar vi till www.konsumentverket.se. För att som konsument få hjälp med att lösa en tvist utanför domstol kan man kontakta Allmänna reklamationsnämnden (ARN) www.arn.se (Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm) eller vända sig till EU-kommissionens hemsida som specialiserar sig på tvistlösning inom e-handeln: http://ec.europa.eu/odr
Kundservice och öppettider
E-post: info@posteryard.se
Vi besvarar frågor via mejl vardagar inom 24 timmar*
Telefon: 019-21 99 00
Våra telefontider: vardagar: 09:00 – 16:00 med lunchstängt 12.00 – 13.00.
Postadress:
Posteryard
Kyrkogårdsvägen 2A
703 75 Örebro
Sverige
Priser
Samtliga priser anges inklusive moms. Eventuella avgifter för frakt kan tillkomma, vilket i sådana fall framgår i kassan. Efter att beställningen bekräftats kan pris endast ändras på grund av omständigheter som vi inte råder över (t.ex. krig, naturkatastrofer m.m.) samt vid uppenbara felaktigheter i det angivna priset.
Frakt och leverans
Alla leveranser sker med utvald transportör och debiteras enligt gällande prislista. Det är på köparens ansvar att den adress som uppgivits till oss vid beställningstillfället är korrekt, och att köparen, efter det att vi effektuerat ordern följer upp leveransen hos transportören, samt tillser att leveransen avhämtas/mottages på avhämtningsställe inom skälig tid från avsändandet, normalt 14 dagar från det att vi skickat paketet. Leverans sker endast inom Sverige.
Vi erbjuder följande leveranssätt:
- PostNord MyPack Collect utlämningsställe:
Endast 59 kr debiteras i fraktavgift. Om beställningen överstiger 445 kr i varuvärde debiteras ingen avgift för frakt.
Försändelsen ligger på uthämtningsstället i 14 dagar innan den returneras till oss. Ej uthämtade paket kommer att debiteras med 250 kr.
Leveranstider
Normalt skickas ditt paket samma dag om ordern läggs innan 14:00 eller följande vardag inom 24 timmar efter beställningstillfället. Leveranstiden är vanligtvis 1-2 vardagar. Vid eventuell försening har du som kund rätt att häva köpet utan extra kostnad. Delleverans av order sker endast på kunds begäran och kommer att medföra ytterligare fraktkostnad för kund.
Avbeställning
Avbeställning av order är möjlig utan kostnad för kund fram till den tidpunkt ordern effektuerats (när faktura och frakthandlingar skapats). Avbeställning av icke lagervara vilken köpts speciellt för kund är ej möjlig efter det att vi beställt samma vara från vår leverantör. En avbeställning är ej giltig förrän bekräftelse härom mottagits från oss. Önskar man avbeställa efter att ordern skickats debiteras en avgift på 199 kr.
Ångerrätt
Du har som konsument 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (DAL). Som kund har du rätt att öppna förpackningen och granska produkten för att fastslå om du är nöjd. Posteryard förbehåller sig rätten att göra värdeminskningsavdrag på belopp som skall återbetalas om produkten hanterats på ett icke varsamt sätt. Om man önskar kan man vid utnyttjande av ångerrätten använda sig av Konsumentverkets ångerblankett.
Du har som konsument rätt att återfå pengarna vid ångerrätt inom 14 dagar från den dag då Posteryard.se mottagit meddelandet. Du kan dock få vänta tills dess att varan har kommit åter eller till dess Du har lämnat ett bevis på att varan återsänts, det som sker först. Återsänd varan inom 14 dagar från det att Du meddelade oss om Din ånger.
Reklamationer
Du har som konsument 3 års reklamationstid enligt konsumentköplagen. Reklamationen skall göras inom skälig tid, vanligtvis två månader, efter det att du märkt eller borde ha märkt felet. Vid tvist där köparen är privatperson har vi som policy att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Om reklamationsärendet godkänns återbetalas även eventuella fraktkostnader som uppkommit i samband med reklamationen. I de fall utgifter uppstått för dig som kund på grund av felet på varan, har du rätt till ersättning för till exempel bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader och liknande.
Under de första sex månaderna efter köpet av en vara är det vi som säljare som ska bevisa att felet inte fanns från början. När det har gått mer än sex månader måste du som kund kunna bevisa att det rör sig om ett ursprungligt fel på varan.
Återbetalning
Återbetalning sker senast inom 14 dagar från den dag vi mottagit ditt första meddelande. I de fall den reklamerade eller återlämnade varan skall skickas tillbaks till oss sker återbetalningen inom 14 dagar efter att produkten kommit i retur eller att ett bevis lämnats på att varan återsänts, det som sker först. Återbetalning sker med samma betalsätt som vid köpet. Eventuella fraktkostnader som uppstått i samband med en godkänd reklamation återbetalas inom 14 dagar efter att varan kommit i retur till oss.
Returer
Vi förbehåller oss rätten att i samråd med konsumenten ersätta defekt vara med likvärdig om identisk vara ej finnes tillgänglig vid tillfället för åtgärd av returnerad vara. Notera att vi inte erbjuder fria returer och att vi inte återbetalar kostnaden för eventuell frakt om man handlat för mindre än 445 kr.
Presentkort
Presentkort levereras per post till den kund som gjort beställningen. Presentkort på Posteryard kan endast användas för betalning av varor i vår webshop inom giltighetstiden (två år från inköpsdatum, angivs på presentkortet). Observera att presentkortets summa dras av endast mot varuvärdet och inte eventuella frakt- eller fakturaavgifter. Är presentkortets belopp högre än köpet kan du kontakta oss och få tillgodo på mellanskillnaden i form av en rabattkod.
Eventuella rabatter gäller inte vid köp av presentkort om det inte är specificerat. Presentkortet går inte att ersätta med kontanter, däremot gäller ångerrätten. Vi ersätter inte ett förlorat presentkort eller felaktig leverans som beror på att du som kund lämnat felaktiga adressuppgifter. Presentkortet är inte kopplat till en viss person.
Dataförlust
Vi kan ej hållas ansvariga för förlust av lagrad information eller programvara. Vi uppmanar därför köpare att alltid ta erforderlig backup på all data innan installation av ny hårdvara, programvara eller annan utrustning, samt alltid tillse att vital information på hårddisk eller annat lagringsmedium vilket skickas till oss för någon form av åtgärd, sparas på lämpligt medium.
Information
All bildinformation på våra sidor skall ses som illustrationer, och vi kan ej heller garantera att bild återger varans exakta utseende samt beskaffenhet. Skulle en avvikelse resultera i att du inte vill ha varan går det självklart att reklamera produkten.
Tvist
Vid tvist där köparen är privatperson har vi som policy att alltid följa Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Tvist mellan två eller flera företag avgörs som regel i domstol.
Force Majeure
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.
Trygg E-Handel – Vad innebär certifieringen?
E-handel
Trygg E-handel är en certifiering för e-handels företag. E-handels företag är företag som säljer varor och tjänster via en butik på internet (Distanshandel). E-handel bygger på precis samma princip som traditionell postorder, skillnaden är att varorna uppvisas på en hemsida samt att köpeavtalet ingås direkt på hemsidan.
Det finns idag tusentals aktörer som säljer varor & tjänster på Internet i Sverige och de flesta är seriösa. För att skydda dina personuppgifter och andra känsliga uppgifter är det dock viktigt att du vet vem du lämnar uppgifterna till. Du kanske också vill känna trygghet i att företaget kommer leverera varor inom avtalad tid.
Trygghet
Certifieringen Trygg E-handels syfte är att hjälpa dig som konsument välja rätt e-handelsföretag när du handlar så att du kan känna dig trygg och säker även efter du tryckt på ”köp”. Trygg E-handels målsättning är att det skall kännas lika tryggt och säkert att handla på Internet som i vanlig fysisk butik.
När du handlar från ett företag som har certifieringen Trygg E-handel så innebär det att företaget genom ett avtal förbundit sig att följa en rad krav. Endast stabila och seriösa e-handels företag har rätten att bära certifieringen Trygg E-handel.
Trygg E-handels krav är utformade för att du som konsument skall känna till och ta tillvara dina rättigheter när du handlar via internet. Bland annat ställs krav på att företaget skall vara tydlig med sin identitet, ha säkra rutiner för hantering av personuppgifter, använda säkra betalningslösningar samt ha en stabil ekonomi.
Fullständig förteckning av Trygg E-handels krav.
Säkerhet
Svensk Distanshandel AB kontrollerar att kraven följs av de certifierade företagen genom kreditkontroller samt utredningar vid misstanke om brister. För att ge dig en extra trygghet tar Trygg E-handel emot tips från dig som konsument.
Om du tipsar om ett företag som har certifieringen Trygg E-handel och det visar sig att företaget handlat felaktigt/i strid med kraven som ställs agerar Trygg E-handel. Vid allvarliga brister kan certifieringen återkallas med omedelbar verkan. Allt detta sammantaget gör att du som konsument kan känna dig säker på att endast seriösa företag bär Trygg E-handel symbolen.
Trygg E-handel symbolen
För att kontrollera att symbolen är äkta klickar du/håller muspekar över Trygg e-handel symbolen. Se exempel här. Varje anslutet företag har ett unikt certifikat på domänen tryggehandel.se.
Var hittar jag Trygg e-handel certifierade företag?
Du hittar alla certifierade företag här. Företaget är indelande i kategorier efter sortiment så att du lättare skall kunna hitta företag som säljer de varor & tjänster du är intresserad av!
Handla med Klarna
Privatkunder:
Vi använder Klarna Checkout som gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.
Klarna Checkout skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Klarna Checkout erbjuder följande betalsätt:
- Faktura – Att betala mot faktura via Klarna är ett säkert och smidigt betalsätt. Det innebär att du betalar först när du har fått hem dina varor, vilket gör att du kan kontrollera varorna innan du betalar. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar. Observera att fakturan skickas direkt från Klarna via mejl. Observera att en kreditupplysning kan ske vid köp mot faktura.
- Kontokredit / Delbetalning – När du delbetalar eller väljer att betala i din egen takt, samlas dina köp på en månadsfaktura som skickas ut direkt från Klarna. Denna betalar du i slutet av månaden efter. En samlad månadsfaktura betyder en enda betalning och ett enda OCR-nummer.
- Kortbetalning – Efter bekräftat köp i kassan kan du välja att betala med kort (VISA, Mastercard, American Express) ange dina kortuppgifter för att slutföra betalningen.
- Direktbetalning via bank – Med direktbetalning betalar du i kassan med hjälp av BankID. Pengarna dras direkt från ditt konto. Direktbetalning fungerar med följande banker: Nordea, Handelsbanken, SEB och Swedbank.
- Klarna Direkt – Med Klarna Direkt betalar du direkt i kassan med Mobilt BankID. Pengarna dras först när vi skickat dina varor.
Allt är lika säkert. Om du vill kan du koppla en PIN-kod till Klarna Checkout. Klarna hanterar samtliga kortuppgifter och information vid direktöverföring i enlighet med Payment Card Industry Data Security Standards (PCI DSS). Posteryard innehar SSL-certifikat som möjliggör kryptering av dataöverföring.
Integritetspolicy
Vem ansvarar för de personuppgifter vi samlar in?
Posteryard, org.nr 559341-2173, Aspholmsvägen 14, 702 27, Örebro är ansvarig för de personuppgifter som Du lämnar till oss när Du köper av oss och övriga kontakter med oss och Posteryard AB är ansvariga för behandling av dessa.
Var lagras dina personuppgifter?
Posteryard använder sig av lokal lagring av data och cookies, för att säkerställa att Du som användare får en så bra upplevelse av hemsidan som möjligt. Personuppgifter sparas under den tid det finns en pågående användarrelation samt i enlighet med lämnat samtycke.
Vad för slags personuppgifter samlar vi in?
När Du handlar av oss sparar vi namn, adress, telefonnummer, e-postadress och kundnr. Vår betalpartner Klarna samlar in betalningsinformation och hanterar den helt enligt GDPR och behövs för att kunna bedöma Din kreditvärdighet.
Hur använder vi dina personuppgifter?
För att kunna skicka digital information till Dig om Din order i form av orderbekräftelse och sms-aviseringar, sparar vi Din e-postadress och telefonnummer.
Din adress behövs för att kunna leverera Ditt paket på bästa sätt. Dina personuppgifter som vi får i samband med köp sparas också för eventuell framtida support, marknadsföringsändamål, reklamationer och garantier.
Vilka är dina rättigheter?
Du har rätt att när som helst begära in information om de uppgifter som vi har om Dig. Skulle Du inte samtycka med hur vi använder Dina personuppgifter har Du rätt till att göra invändningar samt att ta tillbaka Ditt samtycke.
Vilka kan vi komma att dela dina personuppgifter med?
För att vi skall kunna ge Dig som kund bästa service, delar vi Dina personuppgifter med företag som behandlar informationen för vår räkning och hjälper oss med betaltjänster(Klarna), transporter(PostNord), IT-tjänster och marknadsföring.
Hur skyddar vi dina personuppgifter?
För att Dina personuppgifter som skickas till vår hemsida skall vara säkra, krypteras all sådan information och skickas via säkra anslutningar.
Vad är Cookies?
En cookie är information som skickas från vår webserver till Din webläsare och som sedan lagras som en fil på Din enhet(Om Du tillåter). Cookies används på många webplatser för att ge en besökare tillgång till olika funtioner. Informationen i en cookie kan också användas för att känna igen Din webläsare och om Du exempelvis tidigare gjort inställningar eller loggat in.
Måste jag tillåta Cookies?
Du behöver tillåta cookies för att kunna handla på vår hemsida. Om Du blockerar dessa kan Du inte handla, endast titta på sidor och artiklar på hemsidan. Du kan alltid välja att blockera de cookies som används till marknadsföring utan att det påverkar att handla på hemsidan.
Tredjepartscookies?
Vi använder oss av tredjepartsleverantörer av tjänster för att få en bild av hur besökare använder vår hemsida. Detta för att se vilka produkter man klickar på för att sedan ha detta till marknadsförings ändamål och till våra social media-kopplingar.
Cookies för Webbstatistik
För att kunna förstå och analysera hur besökare använder vår webbplats använder vi verktyget Google Analytics. Nedan listar vi de cookies som sätts av posteryard.se för just Google Analytics:
_ga – samlar in information om besökaren, vilka sidor som besöks hur länge, hur besökaren hittade till sidan, och om besökaren varit här förut. Cookien sparas i två år.
_gid – samlar in information från besökaren om besökaren och används för att skilja på olika användare. Cookien sparas i 24 timmar.
_gat – används för att begränsa antalet förfrågningar som skickas under en begränsad tid. Cookien sparas i 10 minuter.
Den information som Google Analytics cookies genererar lagras på servrar hos Google. Vi använder dessa cookies för att bättre förstå hur webbplatsen används så att vi kan förbättra den. Informationen används även i marknadsföringssyfte. Funktionerna för att få fram Demografi och intresse rapporter, Advertising reporting features i Google Analytics samt funktionerna för att använda remarketing med Google Adwords är aktiverade. Just dessa funktioner används för att förbättra hemsidan samt i marknadsföringssyfte för att kunna förbättra våra marknadsföringsstrategier och utfall. All denna information kan Google överföra till en tredje part om det krävs enligt lag eller i de fall då en tredje part behandlar informationen för Googles räkning.
Vill du inte att dina besök ska synas statistiken?
Om du inte vill att dina besök ska visas i statistiken för Posteryard så kan du installera ett tillägg i din webbläsare. Tillägget finns för webbläsarna Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari och Opera. Tillägget hämtar du från Google (informationen är på engelska).
Informationssäkerhet?
Vi lämnar ej ut uppgifter till tredje part om våra kunder. Vi arbetar löpande med att skydda vår hemsida och våra kunder från obehörig åtkomst till, ändringar som kan avslöja eller förstöra vår information.
Vår hemsida använder sig av kryptering när Du som besökare kommunicerar med posteryard.se.